Powered By Blogger

Wednesday 26 October 2011

A STORY TO TELL

               Entry sebelum ni aku xbgtau ape yg akan aku tulis kt entry yg bru ni kan? Sebenarnye, aku xtau pun ape yg bakal aku tulis, tapi mcm aku ckp kt 1st entry dlu, blog ni tempat aku luahkan perasaan, slalunye berkenaan org len yg aku nampak la..
                Memandangkan ramai org yg memilih 11 november 2011 sebagai tarikh diorg nikah (termasukla kakak aku sendiri) sebab tarikh tu macam bes kan.. sorry sis, to be honest, im so jealous of you getting married.. ok, not exactly you, im jealous to, it’s your fiancée.. ye la kan, bertahun aku hidup dgn ko, skrg ko dh nk kawen, my only sister is getting married.. wat shud i think of? Hurrmmmm... xpe, as time goes by, we will see wats going to happen.. hehe..
                Ade satu ari ni, the ladies of this family went for a window shopping.. kt jln. TAR, mencari bju dan accessories utk wedding kakak aku tu.. as we all know, kalo perempuan, jalan TAR ni memang macam heaven la kan utk shopping, sape yg tengah xde duit, nk g window shopping tu memang rs mcm nk bunuh diri la kalo dh jmpe brg yg berkenan.. (ok, those was a bit hyperbola.. hei, but its true wat?)
                The point right here is that, kitorg tige org perempuan ni pun berjalan-jalan sambil tgk kiri dan kanan, cari barang dan utk aku, aku lbh ske tgk gelagat org yg membeli belah kt situ.. (FYI, aku ni jenis yg kalo window shopping, aku pndg je brg yg aku nk tgk dkt cermin tingkap tu, once aku nmpk yg aku berkenan, bru aku akn msuk kt kedai tu, bab membeli ni aku cerewet cket, kdg2 mak aku pun pening, ape taste aku yg sebenarnye.. sorry mama, i always make u feel xbes bile hang out together.. owh, dis applies to my sis also.. sorry sis, aku slalu rs mcm bile msuk mall je, nk kuar cepat2; only applicable bile shopping bju n girl stuffs; mama, y am i a girl btw?)
                Ok, skrg bru aku get rite to my real point, aku tgk org yg dh kawen, buat persiapan, dlm ati rs sebak cket, sebab akak aku nk kawen kan, tp bile tgk diorg bwk bju pengantin yg kire beli siap, xyah sewa kt kedai pengantin kan, rs mcm, ok, utk nikah, aku setuju la, tp thinking back, y nk beli? Unless your size isn’t there.. tp xpe la, mungkin aku sendiri pun akn beli satu bile aku kawen nnt,but mine, i’ll make sure it’s a real simple one. Aku nmpk satu bju songket putih yg sangat lawa, aku ckp kt akak aku, nnt aku nk yg mcm tu la bile aku kawen nnt, akak aku jawab: bju tu nme dia putri perak,all tyme fav, tp ye la kan, putih ni tkut xsume org blh pki.. mata aku pun nmpk ade satu lg bju putih cream cket yg ade manik2 yg simple je, cantik je aku rs, tp aku terigt ape yg lect BI aku ckp psl wedding ni.. dia ckp: why shud we have so elaborated wedding, inviting 2000 people, giving such door gifts like crystal cups and at the grand place.. wow! 1st tyme aku dgr seorg perempuan yang berkerja, berckp psl perkahwinan, nk simple je.. sgt bgus kot... tp blh di jangka sebab dia bukan la jenis perempuan yang ske melawa-lawa, pki make up tebal-tebal dan a very simple girl..
                The best thing i see people around me,is that, when i see my frens r getting married, ade yg dah kawen pun, ade anak and so on, i found out, it’s not dat i wanted to get marry, it jus dat i think, bgus la, korg dh sampi seru, insyaAllah, nnt kalo aku punye turn, i’ll make sure my frens blh dtg.. tp, kalo blh, it’s going to be my way of wedding.. mama, no such elaborated wedding k? Dan kalo boleh, aku nk tyme aku bertunang, it jus me, my family n the guy’s family.. jgn la buat besar-besaran.. plzzz mama? To my sis..hope u will be happy with wat u will get.. i’ll always pray 4 u.. =)
p/s: i did say no elaborated wedding, tp brg hantaran tu mmg kne ikut cara aku la kan? Haha.. itu mmg kne a bit melampau, tp still, insyaAllah, slagi xbebankan pihak lelaki.. aku doakan wedding akak aku berjln dgn lancar dan aku xnangis tyme akak aku kawen.. doakan semua terbaik dalam hidup kite akn terjd.. amin... 

No comments: