Powered By Blogger

Sunday 23 October 2011

1st Entry

Semua org ade impian masing-masing tyme buat blog kan? 
Kebanyakkan org gne medium blog ni sebagai tempat melepaskan geram, tempat menceritakan hal2 yang berkaitan, ade jugak yg buat blog sebab nak isi masa lapang.. 
tp byk nye yg buat blog ni utk isi masa yg xbrape nak lapang pun, dh ade idea, buat je la kan?
Tp xblh nk ckp pape la kan, hak masing-masing buat blog ni.. 
macam member aku yg sorg ni ske berfesyen, jd dia buat blog plus video blog psl fesyen.. 
mmg bukan sifat aku la nk buat blog psl fesyen ni, walaupun aku perempuan..
   
Aku pun xnk bndingkan diri aku dgn penulis blog yg memang dh vogue dh, 
org dh kenal, bg aku, blog ni tempat aku luahkan perasaan..
kalo org kenal aku face to face, ramai akn kate aku ni either sombong atau memang xbrape peramah.. 
tp kalo dh kenal, ya ampuuuunnn.. 
mmg ssh nk tutup mulut.. 
ok, korg kne jmpe member kau sendiri, den they cud really tell u how I am.. 
bagi aku, penulisan sama ada berunsur lirik, cerpen, novel n blog ni bende plg mudah utk korg buat.. (ok,mungkin ssh buat org yg macam aku, once started,I don’t know how to stop..)
 which means, medium korg utk luahkan perasaan, sume org bc, komen, tp, xde sape blh marah korg..
hei, dats wat blog for rite? 
Ok, jgn la plak kite menunjuk aib org len kan? 
Itu mayb not really gud for the other party.. 
fungsi blog n twitter are the sme, kalo korg nk luahkan perasaan, luahkan seadanya, kalo org nk marah pun, kite jus blh ckp:
 'hei, mind your own privacy, this is mine, if u dun like, den dun read..' 
ok, korg mesti kate, arrogant giler minah yg buat blog ni, slambe je ckp mcm tu, igt dia bgus sgt ke? 
Tp, btul x ape yg aku ckp?
 Tp yg besnye bile ade org komen or ckp buruk2, kompem either rs down kejap, or bengang sorg2.. 
tp kalo aku, jrg r rs down, kompem bengang sorg2.. 
haha.. tp bile org komen kan, take positive(although its jus a word,aku bkn slalu take positive pun, tgk la keadaan) or improve la kan?
                
Manusia ni ragam mcm2.. kite xblh expect sume org mcm kite..
jd, kalo korg bc 1st entry aku ni, tetibe korg rs blog aku ni mmg xbes, xde unsur2 bes pun, n ape la yg bes sgt dgn blog ni? 
Aku xleh la nk merayu n ckp: tlgggg bbccccc entry syyyyy.. 
hehehe.. setiap manusia ade hak.. hak utk memilih.. 
korg blh pilih utk trus bc entry akn dtg, or stop at this 1st entry, aku blh ckp, itu hak korg, hak aku utk menulis xde sape blh halang.. iye dak? Hehe.. 
wat eva it is, as a human, be yourself, jgn berubah walaupun org ckp kite perlu berubah demi kebaikan, (for me,berubah itu bgus, tp menyuruh org berubah itu agk harsh kot, sbb by being som1 else, kite menipu diri sendiri,esp. sebab org yg suro kite berubah itu org yg kononye sayang kan kite, to be honest, if u luv som1, take them as their whole self, once u try to change dat person, u r actually not liking dat person as his/her own self)
perubahan akan berlaku sekiranye diri sendiri ign berubah, kite blh lihat keliling n nilai sendiri.. 
kite akan bersikap matang if dia mahu bersikap matang.. 
org yg muda pun kdg2 lbh bersikap matang sebab dia mampu berfikir dgn lbh baik.. 
perbezaan umur hanya setahun, tp kdg2 yg lbh tua tu perlukan nasihat dari yg lbh muda.. 
dunia ni pelik, jd, nilai sesuatu gne akal yg ade..

  Now I wonder wat my next entry wud be?
 Owh, rsnye i shud share a song lyrics to you..
 1st entry ni kan jus pengenalan.. i’ll c u later den.. =)

1 comment:

insyirah ilias said...

oh no! now i forget what to comment! aish!